Elke & Pieter around the world

Great Ocean Road, Outback and Sydney

Australia - The great Ocean Road, Outback and Sydney
Feeling hot hot hot...

Deel 2 van 3, Elke in Australië!

26 januari 2011, de dag dat moeders en zusje lief het continent Australië aan zouden doen. Wij stonden de hele dag al te trappelen om ze op te mogen halen. Nog even snel een bezoekje aan het huisje dat we gehuurd hadden (zo`n 1,5 uur van Melbourne airport alsof het niets is) voor een korte check. Zo rond elf uur `s avonds een klein emotioneel momentje, omdat ze er waren. Het is fantastisch om je dierbaren zover van huis rond te mogen leiden. Helaas is 5 weken vakantie een beetje teveel voor mijn vader om vrij te nemen, dus hij heeft het moeten ervaren via onze telefoontjes en vele foto`s. Ik beloof bij deze om bij terugkomst in Nederland wat quality time met hem te besteden (voetbal kijken is geen straf voor mij).

De anderhalf uur van het vliegveld betekende wel dat we al opweg waren naar de Great Ocean Road. In het plaatsje Geelong hebben we overnacht, zodat we de volgende ochtend vroeg konden vertrekken. Pieter heeft dit deel met ons meegereist voordat hij begin februari de bush introk om bomen te zagen en gras te maaien (hij vertelt hier zelf later meer over). De Great Ocean Road staat bekend om zijn mooie ruige kust met als hoogtepunt de Twelve Apostels. Een aantal rotsen die voor de kust het water uit rijzen. Een aantal apostels zijn niet meer te zien omdat ze bezweken zijn in de oceaan. De aanwezigheid van mijn familie betekende ook iets meer luxe. We hebben niet gekampeerd, maar in motels en huisjes geslapen. Bij afwezigheid van Pieter hebben we natuurlijk wel de tent opgezet, want er was maar plaats voor drie in onze Jackeroo tent (hij doet t lekker hoor die tent!).

Ik ga even iets versnellen in het verhaal, want we hebben zoveel gedaan en gezien.

Pieter zijn 30ste verjaardag hebben we gevierd in Melbourne aan de Yarra river met een hele grote verzameling aan nationalitieiten (aussie, britten en nederlanders). Ongeveer 100 meter verderop maakte iedereen zich klaar voor de finale van de Australian Open, maar wij zaten heerlijk in schaduw te bbq-en. Een hele leuke dag op een hele bijzondere plek.
Na een paar dagen Melbourne hebben we Pieter uitgezwaaid. We zijn naar Adelaide gereden met een tussenstop in de Grampians. Helaas was dit mooie berggebied afgesloten wegens landslides. Het wachten werd niet beloond en na 2 nachten zijn we doorgereden. Adelaide vond ik een hele mooie stad met veel parken, stranden en chique statige huizen. Tevens stond het jaren geleden als een kunst- en cultuurstad met artistieke inwoners. Dit is nog te merken aan een parade-achtig festival en vele kleine winkeltjes met kunst, kleding en sieraden. Vanuit Adelaide zijn vertrokken voor een zesdaagse tour naar o.a. Coober Pedy, Flinders Range, Uluru (ofwel Ayers Rock), Kata Tjuka (de Olgas), Kings Canyon en als eindbestemming Alice Springs. Ik kan wel honderd pagina`s uitschrijven over alle mooie dingen die we gezien hebben, want het is me er toch allemaal bijzonder, maar dit ga ik niet doen. De plaatjes zeggen hopelijk genoeg en vooral de beleving was geweldig. Samen met moeder en zusje 6 dagen in een bus door de outback en stoppen op mooie plekken. Misschien heeft iemand ooit de film Priscilla queen of the desert gezien, deze film is daar gefilmd en geeft ook iets weer van onze gevoelens. Vooral GROOTS!

Vanuit Alice Springs zijn we teruggevlogen naar Adelaide, omdat onze auto daar nog geparkeerd stond. Nog noemenswaardig is dat mijn moeder ontzettend onder de indruk was van het hostel gebeuren. Ze had nog nooit een hostel van binnen gezien en kon niet ophouden over hoe het allemaal georganiseerd is. Ze vond het fantastisch! De trip vanuit Adelaide naar Sydney (kijk maar eens op de kaart hoever dat is) was eigenlijk heel saai. Kilometers maken en maar een goed muziekje opzetten. (Oja, wil Bert nog bedanken voor de mooie cd met ongeveer 130 familie-kroft-hits. Hij kwam goed van pas tijdens onze uren in de auto.)

In Sydney zijn we ingecheckt bij het YHA hostel in de wijk de Rocks. Een fantastische plek met uitzicht op het operahouse. Pieter haakte die avond ook weer aan en ik was heel blij om hem weer te zien. Het was best even wennen na drie maanden onafgebroken samen te zijn geweest elkaar een tijdje niet te zien. Met zijn vieren hebben we Sydney verkend en tevens genoten van het zonnetje op Bondi Beach.

Het was een mooie tijd met veel indrukken en vooral heel veel belevenissen met mijn moeder en zusje. Veel kiekjes voor het familiealbum en een gespreksonderwerp voor de komende tijd. Gemma en Eline, dank voor jullie aanwezigheid! Het was zoals jullie zeiden; awesome!

Het volgende verslag, dat van Pieter, zal spoedig volgen!

Groeten van Elke