Elke & Pieter around the world

Gemma en Eline in Australië

Gemma en Eline in Australië
Het was geweldig!

Hierbij deel 1 van 3, waarin Eline en Gemma hun verslag doen van 4 weken Australië. De komende week zullen onze verhalen en foto`s volgen!

24 februari 2011 - Sydney:
Wat een land, een grote diversiteit aan ervaringen en indruk. Allereerst het weerzien met Elke en Pieter. Na drie maanden reizen, mochten wij één maand `aanhaken`. De eerste acht dagen met zn vieren de great oceanroad, daarna Melbourne. Een bijzonder moment was de 30ste verjaardag van Pieter die we met een select gezelschap hebben mogen vieren aan de Yarrariver met een bbq. Pieter op de trein gezet en met zn drieën door, via de Grampians, naar Adelaide. Vanuit Adelaide een tour met 23 mensen de Outback in, met als einddoel Alice Springs. Daarna met het vliegtuig teruggevlogen naar Adelaide. Toen met de auto via Wagga Wagga de blue mountains in en daarna naar Sydney. Hier haakte Pieter weer aan.

Dus vier van de acht staten gezien! Wat viel ons op: veel diersoorten; allerlei vogels, bij ons in een kooi, hier los. Daarnaast kangaroos, wallibies, koalas, lizards, slangen, thorny devils, dolfijnen , pinguins, kookaburras, emoes, wilde paarden, possums, kamelen en (te)veel soorten insecten.

Het weer: van regen, kou (vooral `s nachts in de tent) tot veel zon (in de outback 37 graden in de schaduw en 47 graden in de zon)

Mensen: veel toeristen, veel australiers van Aziatische afkomst, aboriginals (vooral in de outback en weinig in de steden). Australie is ook aan het uitdijen, maar de mensen zijn erg vriendelijk en gezellig.

Het eten: er is behalve de barbie geen echt Aussie voedsel, dus verder allerlei variatie in de steden, maar op het platteland veel gouden M-en (alias Mc Donalds). En verder overal openbare bbq`s.

Overnachtingen: van hostels (een hele ervaring) tot motels, een cabine, een tent, een grot en een swag (een stevige slaapzak in de buitenlucht onder de sterrenhemel).

Het hoogtepunt van Eline was het kameelrijden! Een geweldige ervaring; samen met Elke achter de kont van een andere kameel aan een stuk de woestijn in.

Hoogtepunten gemma: Een waanzinnig groot land met een prachtig afwisselende natuur, waar het buitenleven erg populair is. Van regenwouden, aride streken (woestijn) naar een open boslandschap en weiland. En natuurlijk het samenzijn met Elke en Pieter waar wij ons kostelijk mee vermaakt hebben.

Zij hebben het awesome, dus wij ook. Het was super cool!

Groeten van Gemma en Eline