Elke & Pieter around the world

Bangkok

Hallo lieve lezers van deze fantastische weblog,

We hebben er jaren naar uitgekeken en eindelijk ging afgelopen zaterdag het vliegtuig richting Australië, nouja halfway. Na een tussenstop van drie maanden in Azië is het plan half januari aan te komen in 'The land Down Under'. We hebben voor die tussenperiode een aantal bestemmingen uitgezocht waar we ons redelijk tot goed kunnen vermaken en waar er geld verdiend kan worden ipv dat het je portemonnee uithuppeld.

Vanuit Amsterdam zijn we vertrokken richting Bangkok met een tussenstop in Londen. Het was een moeilijk moment om alle familie en vrienden die op Schiphol waren, gedag te zeggen. Hoewel een aantal het plan hebben om ons een bezoekje te brengen, kwamen er toch wel wat traantjes tevoorschijn. Na een speurt gemaakt te hebben richting douane voelde het al een stuk beter. Iedereen dank die ons uitgezwaaid heeft of in de periode ervoor, etentjes en afscheidsfeestje, al gedag heeft gezegd. Dat geeft echt een heel goed gevoel!

In Bangkok zijn we opgepikt door Ray een familielid van Elke. Ray woont met zijn gezin (vrouw en 2 kinderen) voor een aantal jaar in Bangkok om daar voor de ambassade van Nieuw Zeeland te werken. Het logeren in een expat appartement is wat anders dan het dagelijke thaise leven, maar voor ons een comfortabele manier om een beetje te aclimatiseren. We hebben een lekkere duik kunnen nemen in het zwembad dat bovenop het dak zit en een eigen badkamer is ook een luxe. Je hoort ons niet klagen! Keurige buurt en fantastisch uitzicht vanaf 10 hoog (zwembad zit op de 25e verdieping).

Onze eerste dag in Bangkok hebben we goed rondgewandeld door de stad en bijna alle attracties bekeken, oa. de Marble temple, the lying buddha in de Wat Pho tempel, de standing buddha van 32 meter en het Jim Thompson house die als zijdehandelaar een leuke verdienste had. Het royal palace konden we helaas niet in omdat we niet juist gekleed waren. Misschien komt er nog een herkansing. 's avond zijn we Khao San Road afgestruind en een cocktail en biertje gedronken. Je moet toch wat in die hitte!

Helaas is ons plan om met de trein naar Vientiane te reizen een beetje omgegooid, want door de heftige regenval is het niet mogelijk met de trein te reizen. Wat zaten erg in dubio om met de bus die kant op te gaan of een vliegtuig te pakken naar Udon Thani. Uiteindelijk toch voor het vliegtuig gekozen, maar dit hakt wel flink in op ons budget. De volgende keer doen we gewoon lekker de bus, want haast hebben we niet.

De vrouw van Ray, Deirdre, heeft ons op de laatste dag in Bangkok meegenomen naar China Town (de Chinese buurt) en ons een korte seightsiening gegeven. Het zwembad en het bed geeft onze voeten nu wat rust. We kijken er erg naar uit om morgen naar Laos te reizen en daar het echt Aziatische leven op te snuiven. 30 oktober hebben we een meerdaagse trip geboekt, de Gibbon experience, waar we erg veel zin in hebben. We zullen jullie later meer vertellen over deze boomhutten survivaltocht door de bushbush.

Wij zijn nog steeds blij, hoop dat jullie ons met plezier blijven volgen!

Alle liefs van Pieter en Elke